_ پمپ وکیوم آبی ( مایع در گردش ) liquid ring vacuum pump and 

مناسب برای فرآیند هایی که فشار وکیوم  بیشتر از ۳۰ میلی بار لازم دارند در بسیاری از فرآیند ها که بخارات آب، مواد شیمیایی، مایعات و .... تولید می شود و وارد پمپ وکیوم می شود تنها پمپی  که می تواند کار کند و  به صورت دائم کار باشد  پمپ وکیوم آبی (رینگ مایع) می باشد. 

موارد کاربرد پمپ وکیوم آبی در صنایع لوله سازی، صنایع کاغذ سازی، تولید فروکتوز،  تولید قند، دستگاه فیلتر پرس، صنایع غذایی، دیگ پخت صنایع غذایی برای تغلیظ، شیره انگور، شیره خرما، دستگاه شکل دهی به چرم مصنوعی برای صنعت چرم سازی

پمپ وکیوم  سی ان سی

پمپ وکیوم روتاری روغنی؛oil rotary vacuum pump 

پمپ وکیوم روتاری روغنی در دو مدل تک مرحله و دو مرحله ای تولید و عرضه می شود.

_ پمپ های وکیوم تک مرحله ای برای مصارف عمومی که نیاز به فشار وکیوم زیادی ندارند مانند میز وکیوم شیشه بری ، دستگاه وکیوم لیفتینگ، میز وکیوم سی ان سی، وکیوم حجامت،  مورد استفاده قرار می گیرند. 

پمپ وکیوم دو مرحله برای فرآیند هایی که فشار وکیوم  ده به توان منفی دو میلی بار نیاز دارند مانند دستگاه اتوکلاو پلاسما، هواگیری رزین، دستگاه آنالیز  مواد، دستگاه gc mass  و lc mass، چیلر های جذبی، چیلر های تراکمی، کولر گازی، فریز درایر  و .....مورد استفاده قرار می گیرند.

پمپ وکیوم روتاری روغنی اتوکلاو چیلر 

_ پمپ وکیوم خشک تیغه گرافیتی؛

این مدل از پمپ ها متشکل از سیلندر، روتور  سر سیلندر، و.....می باشند که تیغهای گرافیتی داخل روتور باعث ایجاد فشار مثبت و وکیوم می شوند. 

 

مناسب برای دستگاه سی ان سی چوب، روکش ممبران و .....

پمپ وکیوم خشک

 

_ پمپ وکیوم اسکرول scroll dry vacuum pump

این پمپ ها از نوع پمپ های وکیوم خشک می باشد که توانایی تولید فشار وکیوم تا ۰.۰۲ میلی بار را دارند. و در صنایع دارویی و شیمیایی  مورد استفاده قرار میگیرد.

پمپ وکیوم اسکرول

_ پمپ وکیوم اسکرو dry screw vacuum pump 

 

پمپ وکیوم اسکرو

 

_ پمپ وکیوم جناغی claw vacuum pump

به عنوان پمپ وکیوم و کمپرسور هوا مورد استفاده قرار میگیرد.

بیشترین فشار وکیوم مطلق تولید شده ۲۰ میلی بار می باشد که در صنایع کاغذ سازی، صنایع چاپ، صنایع بسته بندی، دستگاه های وکیوم لیفتینگ ، صنایع چوب برای دستگاهی فرز سی ان سی  چوب و .......به کار گرفته می شود.

با تغییر در توان موتور به کار رفته در پمپ های وکیوم جناغی به عنوان کمپرسور هوا میتوان به کار گرفته شوند که در استخرهای پرورش ماهی و استخر های تصفیه فاضلاب جهت هوادهی مورد بهره برداری قرار میگیرند. 

از مطرح ترین شرکت های سازنده پمپ های وکیوم جناغی شرکت بوش  می باشد.

 پمپ وکیوم  جناغی

_پمپ وکیوم دیافراگمی؛ 

مناسب برای دستگاه های هوا ساز و اکسیژن ساز هستند چرا که پمپ وکیوم و هم پمپ فشار نیز می باشند.

در کاربرد های بیمارستانی برای ساکشن های پرتابل جهت جمع آوری خون آبه اتاق عمل استفاده دارد. 

در طب سنتی جهت مکش خون برای حجامت مورد استفاده قرار می گیرند.

پمپ وکیوم  دیافراگمی